Administrativ kordegn søges til Slangerup kirke med alsidigt ansvar og kommunikative opgaver

Profilbillede
dato

En stilling som administrativ kordegn ved Slangerup kirke, Slangerup sogn, er ledig til besættelse snarest muligt eller senest den 1. november 2024.

Stillingen er på 30 timer pr. uge, og ansættelse sker ved Slangerup sogns menighedsråd beliggende Strandstræde 4, 3550 Slangerup.

Kan du se dig selv i en alsidig hverdag, hvor du får en central funktion som kirkekontorets sekretariat? Dine opgaver vil spænde fra ad hoc administration, over kommunikationsopgaver til den personlige kontakt med husets besøgende.

I sekretariatet sørger du bl.a. for

  • Ad hoc sekretærstøtte til menighedsrådet og præsterne.
  • Modtagelse af borgere og samarbejdspartnere
  • Ajourføring af kirkens kalender
  • Håndtering af post, regnskabsbilag og fakturaer
  • Journalisering

Dine kommunikationsopgaver løser du i samarbejde med vores anden kommunkations- medarbejder, og de består primært i at ajourføre vores hjemmeside og sociale platforme samt lettere grafisk opsætning af informationsmateriale.

Du er også bindeleddet mellem menighedsrådet og den daglige drift

  • Du udarbejder og udsender dagsordener til menighedsrådsmøder, tager referat og sørger for udsendelse
  • I samarbejde med menighedsrådets medlemmer varetager du korrespondance til provsti og stift, bestiller kurser og tilmelder til møder
  • Administrative opgaver i forbindelse med menighedsrådsvalg

Din profil

Din uddannelse er ikke så vigtig, da vi tilbyder den fornødne efteruddannelse. Du kan være kordegn eller have en administrativ uddannelse – eller noget helt tredie. Dine arbejdsogaver fastsættes endeligt ved tiltrædelse bl.a. med udgangspunkt i dine særlige interesser og kompetencer.  

For os er det vigtigt, at du trives med at have mange bolde i luften og at være den, der har styr på aftaler i kirken og bevarer overblikket, når der er travlt. Vi ser gerne, at du har erfaring med kommunikation, herunder sociale medier, og lettere grafisk opsætning.  

Personregistrering sker fra et centralt kontor og en af dine funktioner bliver at være i løbende dialog med dem, således at vores kirkekontor er stedet, hvor Slangerups borgere kan henvende sig for vejledning.

Sekretariatet er bemandet i kirkekontorets åbningstid, som er tirsdag til torsdag kl. 10-14. Dine øvrige arbejdstimer fastlægger vi sammen, når du tiltræder.

Ser du dig selv i ovenstående opgaver, og har du lyst til at være med til at udvikle stillingen, er det dig, vi søger.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.  Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Slangerup sogn har 7.244 indbyggere pr. 1. januar 2024. Heraf er  5.583 medlemmer af folkekirken. Der er 8 fastansatte medarbejdere i sognet.

Stillingen indplaceres i løngruppe 2 for kordegne. Årslønnen for en fuldtidsstilling aftales indenfor intervallet 338.012 – 426.538 kr. (nutidskroner). Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

Der hører rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt kr. 38.192,88 (nutidskroner) for en fuldtidsstilling.

Desuden udbetales et OK tillæg på kr. 921,05 pr. år (nutidskroner).

Løn, OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Slangerup kirke tilbyder løbende uddannelse og deltagelse i netværksaktiviteter.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sognepræst, og daglig leder, Louise Vendelbo-Gjerløv på telefon 4025 8050 eller kontaktperson Karen Pedersen på telefon 2126 6793.

Ansøgningen med relevante bilag sendes på email til 7421.fortrolig@sogn.dk eller med post til Slangerup menighedsråd, Strandstræde 4, 3550 Slangerup, att.: Kontaktpersonen.

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest mandag den 23. september 2024, kl. 12.  Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 40.

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikssund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Slangerup Menighedsråd, Strandstræde, 3550 Slangerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6110209

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet