Graduates, der vil dygtiggøre sig indenfor moms og revision - Frederikssund

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for moms og revision? Drømmer du om at blive en af Danmarks dygtigste momseksperter? Lige nu søger vi ambitiøse graduates, der vil være med til at understøtte og sikre, at Skattestyrelsen kan udføre korrekt revision, momskontrol og vejledning i alle typer af virksomheder og selskaber. Du bliver fastansat fra dag 1. Hvis du gerne vil have høj faglighed, et stærkt netværk – og har fokus på læring og kompetenceudvikling, så er du måske en af vores nye graduates.

Opnå bred og dyb viden indenfor moms og revision
Graduateforløbet i Frederikssund sker via ansættelse i Registrering og e-handel, hvor arbejdsopgaverne består af kontrol og vejledning i den nye EU-ordning: Moms One Stop Shop. Der er tilrettelagt et uddannelsesforløb med turnus i flere enheder i Frederikssund, så du kommer igennem alle opgaverne indenfor den nye ordning med henblik på, at du til sidst kan arbejde selvstændigt med kontrol af danske og udenlandske internetvirksomheders angivelser i Moms One Stop Shop.

Graduateforløbet foregår sammen med Store Selskaber i København, Odense og Århus, hvilket giver en unik mulighed for at skabe et fagligt og socialt netværk med andre graduates moms i Skattestyrelsen.

Graduateforløbet tilbyder:

  • 1½-årigt graduateforløb, der er opdelt i tre moduler
  • Fastansættelse fra start
  • Et landsdækkende hold på 8 graduates, som starter samtidig og følges ad i hele forløbet samt netværk med andre graduates hold.
  • Du vil i forløbet arbejde med moms og lønsumsafgift i forskellige kontrolprojekter
  • Målrettede kurser i moms sideløbende med dine opgaver
  • Et struktureret on-boarding program, der sikrer, at du får de bedste betingelser for en god start
  • En fast mentor, som du kan vende dine udfordringer og dagligdags oplevelser med
  • Du bliver del af en stor og samfundsvigtig organisation med plads til udvikling – hvad enten du vil gå specialist- eller ledervejen.

Profil med regnskabsforståelse og interesse for moms og lønsumsafgift
Du er nyuddannet cand.merc.aud., cand.merc. jur., professionsbachelor i skat eller tilsvarende, som skal være afsluttet senest 1. september 2023. Du må gerne have et par års erhvervserfaring.

Det er vigtigt, at du interesserer dig for moms og revision samt har en god regnskabsforståelse. Du er lærenem og har en metodisk og struktureret tilgang til dine opgaver. Du er god til at kommunikere, og du har gode sociale kompetencer.

Høj faglighed og fokus på læring og kompetenceudvikling
Efter endt forløb forbliver du i din enhed. Her kan du videreudvikle din faglighed for at løse både nuværende og fremtidige opgaver. Du vil blive tilbudt interne og eksterne kurser, indenfor processer, revision og moms. Du vil, efter aftale med din leder, kunne få mulighed for at læse fag på både diplom- og masterniveau.

Du bliver en del af et momsfagligt team, hvor barren for opgaveløsningen bliver sat højt og du får mulighed for at bidrage til udvikling af opgaveløsning af området. Vi er meget bevidste om, at administrationen af moms på internethandel har stor betydning for mange virksomheder, og dermed er en vigtig brik i Skattestyrelsens primære opgaver, som er at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Så der bliver lagt stor vægt på, at opgaverne løses med høj faglighed og ordentlighed.

Du vil få opgaver med mulighed for at tage ansvar og får mange berøringsflader i og uden for Skatteforvaltningen samt til andre EU-landes skattemyndigheder. Dine opgaver og hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines.

Citat fra en af vores nuværende graduates, Keerthika: Momsgraduateforløbet har givet mig de bedste forudsætninger for at få en god start som momsmedarbejder. Fagligheden har været høj med lærerige kurser og et veltilrettelagt turnusforløb, og jeg har derfor fået et godt indblik i Skattestyrelsens mange forskellige momsopgaver. Forløbet har samtidig givet mig mulighed for at skabe gode relationer - både i blandt andre graduates, men også på tværs af de forskellige afdelinger. ”

Som en del af en stor offentlig organisation tilbyder vi work-life balance og et sundt arbejdsmiljø. Vi kommunikerer klart og vægter personlig og faglig udvikling højt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbeviser eller udskrift af karakterer på igangværende studie via linket ”Søg stillingen” senest kl. 12:00 den 31. juli 2023. Vi gør opmærksom på, at der er tale om et genopslag.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Ann-Karina Nørskov. Send venligst en SMS til 72 38 29 63, så ringer Ann-Karina tilbage.

Vi holder løbende første runde samtaler. Samtalerne foregår fysisk i Frederikssund. Der kan evt. indgå en logik test og en personprofilanalyse samt evt. en case i ansættelsesforløbet. Tiltrædelse pr. 1. september 2023.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er: Kilde Alle 16, 3600 Frederikssund.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk og om graduateforløbet på www.sktst.dk/job-og-karriere.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikssund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederikssund, Kilde Alle 16, 3600 Frederikssund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170136&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861161

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet