BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi har et spændende barselsvikariat af 6 måneders varighed. Brænder du for at arbejde med BPA (Borgerstyret personlig assistance), merudgifter og ledsagelse? Er du socialrådgiver/formidler eller har du anden relevant baggrund så læs mere nedenfor.
Vi tilbyder et spændende job i et team med fagligt stolte kolleger, og med stort fokus på det gode arbejdsmiljø, hvor der er rum til nye tanker og kreative løsninger i forhold til opgaveløsningen, supervision samt daglig sparringsmulighed med dine kolleger, faglig leder og teamleder. Du får fleksibel arbejdstid og mulighed for at arbejde hjemmefra. Du får naturligvis et introduktionsprogram, der tager udgangspunkt i dine faglige og personlige kompetencer, så vi sikrer dig den bedste start på jobbet. Du får mulighed for selv at styre din arbejdsdag og for at tilrettelægge dit arbejde.
Hvem er vi?
Vi er organiseret i Social og Handicap. Du bliver en del af teamet, Voksen Myndighed og 1Plan, der består af 17 medarbejdere, en faglige leder og teamleder - fordelt på 4 grupper. Teamets opgaver er fordelt ud fra borgers behov for at modtage hjælp svarende til et botilbud eller ikke. Stillingen er placeret i gruppen med BPA og merudgifter, der består i alt 2 rådgivere Teamet består også af en hjemmegruppeteam, botilbudsgruppen samt 1Plan der arbejder med sammenhængende borgerforløb.
I teamet har vi et stærkt fokus på at yde den rigtige hjælp til borgeren. Vi tror på, at høj faglighed og tværfagligt samarbejde i udmålingen af hjælp til borgere øger kvaliteten og effekten til gavn for den enkelte borger og vi arbejder med afsæt i den gode borgerdialog.
Du skal behandle ansøgninger om BPA og foretager opfølgning på igangværende ordninger. En BPA-ordning kan gives til borgere over 18 år med betydeligt og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der har meget omfattende hjælpebehov. Det er en betingelse af borgerne kan fungere som arbejdsleder for hjælperne og som arbejdsgiver. Du skal ligeledes behandle ansøgninger om merudgifter og lave opfølgning i disse sager.
Om jobbet og dine opgaver
I Social og Handicap er borgeren omdrejningspunkt for vores sagsbehandling. Hvad er deres håb og drømme for fremtiden, hvordan hjælper vi dem bedst videre. Det er spørgsmål vi er optaget af.
Vi udreder borgerens støttebehov efter voksen udredningsmetoden, og iværksætter hjælp i henhold til de politisk vedtagne kvalitetsstandarder og lovgivningen på området. Du kommer til at arbejde med følgende paragraffer i serviceloven; § 96, §97 og §100.
Herunder skal du:
- Afholde opfølgningsmøder og føre det personrettede tilsyn med vores borgere og være i kontakt med pårørende og samarbejdspartnere/leverandører.
- Opfølgning på BPA, merudgifter og ledsagelse.
- Bredt samarbejde med andre professionelle der er inde over borgerens sag
- Give helhedsorienteret råd og vejledning og udarbejde udredning af borgere efter voksenudredningsmetoden.
- Sætte mål for indsatsen og følge op på målene.
- Skrive afgørelser, foretage klagesagsbehandling og behandle fx ansøgninger om aktindsigt.
- Sammen med leder og øvrige kolleger skal du være med til at sikre, at vores indsatser er med til at hjælpe borgeren godt videre.
Om dig
Du har en masse erfaring i rygsækken og meget gerne erfaring inden for BPA, ledsagelse eller merudgifter, og ellers vil vi gerne lære dig det. Det er vigtigt, at du har flair, forståelse og interesse for rådgiverfunktionen, og at du brænder for at gøre en forskel for borgere med betydelig nedsat psykisk og/eller fysisk funktionsevne.
Du har gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt og vil dialogen med borgerne og deres pårørende trods svære funktionsnedsættelser og livsituationer. Du er derfor god til at udvikle relationer til borgere baseret på tillid og respekt; og du kan håndtere konfliktfyldte situationer, holder fokus på den enkeltes ressourcer og udviklingsmuligheder og arbejder ud fra en anerkendende tilgang. Du har kendskab til at arbejde med Voksenudredningsmetoden og er god til at skrive afgørelser. Du værdsætter og søger det tværfaglige samarbejde, både med dine kolleger i teamet, i centret, samt med kolleger i resten af kommunen og øvrige parter – hele tiden med borgeren og den gode sagsbehandling i centrum.
Du har en positiv og iderig tilgang til hverdagens udfordringer og er indstillet på at udvikle dine kompetencer løbende. Du er effektiv, systematisk, struktureret og kan håndtere travle perioder konstruktivt har glimt i øjet og har lyst til at bidrage til en humørfyldt arbejdskultur.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.
Stillingen er ledig til besættelse 1. oktober 2023.
Ansøgning og tiltrædelse
Har du spørgsmål, kan du kontakte teamleder Mette Møller Wendrich på telefon 7259 6610 eller faglig leder Mia Chrona Christiansen på telefon 7259 6598.
Vi skal have din ansøgning og CV senest torsdag den 24. august kl. 12.00.
Vi forventer at afholde samtaler mandag den 28. august
Ansættelsestidspunkt snarest muligt eller 1. oktober 2023.
Du får arbejdsplads på vores flotte moderne rådhus i kort gåafstand fra Egedal Station, hvorfra der kører S-tog hvert 10. minut i myldretiden og med 33 min til Københavns Hovedbanegård.
Egedal Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Egedal Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge, uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e56289ba)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikssund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Egedal Kommune - Voksenteam for Social og Handicap, Bastbjergvej, 3660 Stenløse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=e56289ba&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888145